A svět se točí dál

Konec parní trakce

Konec parní trakce
Konec parní trakce. Obrázek: Wikipedia, autor: Original uploader and author was PetrS. at cs.wikipedia.

Konec parní trakce započal ve 30. letech dvacátého století, kdy začalo nahrazování parních lokomotiv elektrickou trakcí nebo motorovými vozy vybavenými dieselovými motory.

Elektrické lokomotivy jsou rychlejší, robusnější a díky přenosu elektrické energie pomocí třetí koleje nebo sběračů proudu si s sebou nepotřebují vozit "vlastní elektrárnu" v podobě dieselelektrického agregátu. Své přednosti prokázal elektrický pohon již koncem 19. století v ulicích měst, kde se začaly provozovat elektrické tramvaje, v městských drahách i na linkých podzemních drah, v metru.

V roce 1903 vytvořily dva Siemensovy motorové vozy na střídavý proud rychlostní rekord 210 km/h, takže byly rychlejší než kterákoliv parní lokomotiva té doby, až anglická lokomotiva Mallard dokázala tento rychlostní rekord v roce 1938 vyrovnat.


Další články:

Historický zámek Orlík obklopují ze tří stran vody Orlické přehrady.

Dominantu Železných hor tvoří zřícenina hradu Lichnice stojící na návrší v nadmořské výšce 480 metrů.

Dochovaná zřícenina hradu Nový hrad u Kunratic postaveného v letech 1410 až 1412.

Motýl batolec červený obývá mírný pás Eurasie.

Klasicistní zámek Korozluky sahá svými kořeny až ke gotické tvrzi.

Do různých tvarů broušený červený drahokam rubín patří mezi nejcennější drahokamy.

Barokní zámek Kácov dplňuje farní kostel a poplužní dvůr.

Severočeský zámek Peruc se nachází asi 14 kilometrů od okresního města Louny.

Vůz Honda Jazz 1.3 i-VTEC je tady s námi již ve třetí generaci.

Automobil Honda Civic X Type R má lepší jízdní vlastnosti při vyšších rychlostech.

Jehličnatá dřevina tis červený dorůstá až 20 metrů do výšky.

Jako létající drahokam se označují různé druhy ptáků.

A svět se točí dál

Konec parní trakce přišel s nástupem elektrických a dieselelektrických lokomotiv.

A svět se točí dál.