Šedesátá léta, která se stala snad nejdramatičtějším obdobím v historii automobilového sportu, byla předznamenána převratnými vozy s motory vzadu.
Koncepce vozu s motorem vzadu nebyl ničím novým, avšak dosud se objevovaly spíše sporadicky. Rozhodující obrat nastal po Cooperově vítězství na mistrovství světa v roce 1959. Do roku 1959 zde nebyl žádný vůz s motorem vzadu, který by vyhrál mistrovství světa, po Cooperově vítězství však již nikdy nezvítězil automobil s motorem vpředu. Pouze Ferrari se pokusil odolat těmto změnám, avšak poté, co vůz s motorem vzadu zvítězil i na mistrovství světa, neúspěšná sezona přiměla i italského výrobce, aby akceptoval toto uspořádání.
Další články:
Velká čínská zeď je nejdelší starověkou stavbou.
Pampeliška lékařská je druh severský.
Jak přišla Velká sfinga o svůj nos? Traduje se několik teorií.
Cestiova pyramida stojí v italském městě Řím.
Nejstarší rostlina světa přetrvala až dodnes na jihu Tasmánie.
Sibiřské trapy jsou někdejší výlevy čedičové lávy.
Perská říše se rozkládala mezi Egyptem a Indií.
Velká sfinga v Gíze patří mezi nejstarší památky světa.
Co byla Domesday Book v Anglii Viléma Dobyvatele.
Mžení bylo posléze zahrnuto pod mrholení.
Film Ztracen v džungli přichází do kin.
Amazonští zemědělci pěstují mahagonové dřevo oceňované výrobci nábytku.
Motor vzadu se po roce 1959 prosadil u vozů Velkých cen.